COMUNICAT D'USTEC·STEs SOBRE DIFERENTS SENTÈNCIES DEL TRIBUNAL EUROPEU

Diverses sentències del Tribunal Europeu han fet trontollar la relació laboral d'interinitat en règim laboral i administratiu que utilitza, entre d'altres, el Departament d'Ensenyament. Davant d'aquest fet, USTEC·STEs (IAC) vol remarcar:

-USTEC·STEs (IAC) vol aconseguir l’estabilitat i la fi de la precarietat als centres docents. En l'única Mesa Sectorial d'aquest curs vam ser el sindicat que va interpel·lar el Departament d'Ensenyament sobre aquestes sentències. També participarem en la comissió de Funció Pública, que abordarà aspectes com borses de treball, oposicions i sentències europees del personal interí. USTEC·STEs (IAC) hi defensarà l’estabilitat del personal interí i el canvi de normativa, avalada per les sentències del Tribunal de Justícia de la Unió Europea.

- Utilitzarem la via judicial en casos concrets de persones afiliades que tinguin dret a indemnització o que hagin estat discriminades per la seva condició de temporalitat. En aquests casos arribarem fins al final, per forçar els canvis normatius que permetin aplicar la nostra màxima: el mateix treball, el mateix salari.

- Les diferents sentències del Tribunal Europeu han fet servir com a argument la mateixa directiva europea amb què USTEC·STEs va guanyar judicialment el cobrament del 4t i 5è estadi: no es pot discriminar el treballador/a per la seva temporalitat. En aquell moment vam seguir la mateixa estratègia judicial: anar fins al final amb algun cas concret per forçar el canvi normatiu, que, per cert, s'ha aconseguit amb l’Ordre ENS/211/2016, de 27 de juliol.

- Aquestes sentències també focalitzen l'atenció en l'abús que fan les administracions dels contractes d'interinitat (que en acabar el setembre afectaven més d'una tercera part de les plantilles dels centres educatius). Per tant, des de USTEC·STEs lluitarem per trobar una solució definitiva que doni estabilitat al col·lectiu interí.

- Constatem que mitjançant aquestes sentències no només hem de cercar les indemnitzacions per acomiadament del personal substitut i interí, sinó que s’han d’aprofitar per afavorir l'estabilitat i eliminar les discriminacions laborals del col·lectiu.

15/01/2017 10:28 (7)