COMUNICAT DE SUPORT A LA VAGA D’ESTUDIANTS DEL 9 DE FEBRER  CONTRA LA LOMCE I LES RETALLADES

USTEC·STEs, en coherència amb la nostra defensa d’un model d’educació públic,universal i gratuït, donem tot el nostre suport a la vaga i mobilitzacions d’estudiants a secundària  convocada pel Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans.

Exigim la paralització i derogació de les parts de la LOMCE que sí s’estan aplicant a Catalunya: Decret de Direccions modificat, religió avaluable, proves diagnòstiques a 3r i 6è de primària, introducció de l’FP bàsica a deu centres de Catalunya…. Aquestes són reivindicacions que també coincideixen amb les dels estudiants.

Entenem la preocupació del SEPC per l'escàs finançament que pateix l'Ensenyament i la Universitat al nostre país i que repercuteix en la qualitat de l'educació, però també en unes taxes abusives i que no estan ni molt menys a l'abast de tothom. Ens reafirmem en el nostre compromís amb la ILP del sistema educatiu, endegada conjuntament amb el SEPC i 170 entitats més que reclama l'abolició dels concerts en 10 anys, la gratuïtat de taxes de Bressol a Universitat, la democràcia als centres educatius i un finançament del 6% del PIB.

És per això que demanem al professorat que faciliti la informació a l'alumnat, tal i com demana el mateix currículum, dels seus drets democràtics, entre els quals hi ha recollit, lògicament, el de vaga, el qual està regulat a l’article 8 de la llei 8/1985 i que tant el professorat com els pares tenim l’obligació de garantir-ne el seu lliure exercici.

Us demanem que no poseu proves el dia 9 de febrer i recordem que en tot cas aquestes absències no han de tenir efectes acadèmics per a l'alumnat.

USTEC·STEs( IAC), febrer de 2017

07/02/2017 12:23 (2)