ustec stes iac unio general trebaladors ensenyament logotip

COMUNICAT DE SUPORT A LES VAGUES D'ESTUDIANTS DEL 27 I 28 DE SETEMBRE

"Quan els nazis van venir a buscar els comunistes,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era comunista,

Quan van empresonar els socialdemòcrates,
vaig guardar silenci,
perquè jo no era socialdemòcrata,

Quan van venir a buscar els sindicalistes,
no vaig protestar,
perquè jo no era sindicalista,

Quan van venir a buscar els jueus,
no vaig protestar,
perquè jo no era jueu,

Quan van venir a buscar-me,
no hi havia ningú més que poguera protestar."

Martin Niemöller

Benvolguts/des,

Els propers dies 27 i 28 de setembre hi ha convocats dos dies de vaga per parts del Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans i un per part del Sindicat d'Estudiants, a tots els instituts de Catalunya.

Els motius de la convocatòria són les vulneracions de drets civils i polítics que s'han dut a terme els darrers dies. Repressió policial, qüestionament del dret de reunió, de les  llibertats d'expressió i premsa, i la intervenció de facto, manu militari,  de les institucions catalanes.

En coherència amb els nostres ideals de democràcia i de defensa dels drets individuals i col·lectius, USTEC·STEs se solidaritza amb els sindicats d'estudiants que de forma exemplar i engrescadora, defensen els seus drets que, en acabat, són els drets de tothom.

És per això que demanem al professorat que no posi pals a les rodes a aquesta lluita i que informeu a l’alumnat, tal i com demana el mateix currículum, dels seus drets democràtics, entre els quals hi ha recollit, lògicament, el de vaga, el qual està regulat a l’article 8 de la llei 8/1995 i que tant el professorat com els pares tenim l’obligació de garantir-ne el seu lliure exercici.

Us demanem que no poseu proves els dies 27 i 28 de setembre i recordem que en tot cas aquestes absències no han de tenir efectes acadèmics per a l'alumnat.

USTEC·STEs, 25 de setembre del 17

25/09/2017 17:52 (1)