ustec stes iac unio general trebaladors ensenyament logotip

DIVENDRES 29 DE JUNY A LES 11H. CONCENTRACIÓ AL DEPARTAMENT (VIA AUGUSTA 202) MENTRE ES NEGOCIA LA REDUCCIÓ DE DUES HORES LECTIVES A LES PESONES DOCENTS MAJORS DE 55 ANYS

Davant l’anunci d’un nou Acord de Govern que tornarà a deixar en suspens el dret dels funcionaris i de les funcionàries a gaudir de la reducció de dues hores lectives dins del seu horari laboral a partir del curs vinent, els sindicats amb representació a la Mesa Sectorial (USTEC·STEs, CCOO, ASPEPC·SPS i UGT) convoquem a tots els delegats i les delegades sindicals, així com a tot el professorat afectat per aquesta nova retallada de drets, a una concentració davant del Departament d’Ensenyament el proper divendres 29 de juny a les 11h.

Volem denunciar aquesta nova retallada sense justificació en base a que la pròpia normativa de pròrroga de pressupostos ja contemplava la cobertura d’aquesta reducció que, hem de recordar, és un dret adquirit l’any 2005 que successius acords de govern han deixat en suspens amb l’excusa de la crisi. En concret, a la disposició addicional 47 de la Llei 4/2017 de 28 de març de Pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2017 es diu en el punt 3:

3. El Govern, dins les disponibilitats pressupostàries per al 2017, ha d'ampliar la partida destinada a incrementar les plantilles de docents a tots els centres escolars, per a permetre la reducció de la jornada laboral en dues hores lectives a la setmana als docents més grans de cinquanta-cinc anys.

Exigim la retirada de l’esmentat Acord de Govern i que es procedeixi al reconeixement d’aquest dret i a la cobertura d’aquesta reducció lectiva als centres, tot entenent que és qüestió de voluntat política i que, com en d’altres ocasions, s’hi poden destinar partides pressupostàries ara que el dèficit i l’equilibri pressupostari han millorat força segons les dades macroeconòmiques

Us hi esperem

28/06/2018 12:47 (1)