Deixeu l'educació en Pau. Volem educar en llibertat

Davant la campanya de criminalització i acusacions d’adoctrinament al professorat, els sindicats representatius dels treballadors i treballadores de l’Ensenyament volem manifestar el nostre rebuig a aquestes incriminacions i posar en valor la bona tasca dels i les professionals del nostre sistema educatiu.

El personal docent ha demostrat en tot moment la seva preparació i dignitat professional per educar als infants i joves en el respecte als valors de democràcia, pluralitat, diversitat i convivència com a vertebradors d’una societat oberta com la nostra. I ho ha fet en contextos difícils i suportant unes injustificades retallades que han comportat la pèrdua de recursos i de condicions laborals.

Exigim al Departament d’Ensenyament que davant les acusacions d’adoctrinament defensi els seus treballadores i treballadores, no només fent l’acompanyament necessari al professorat que ho necessiti, sinó sortint al pas públicament davant falses acusacions d’incitació a l’odi, posant en dubte l’honorabilitat del professorat afectat i, de retruc, la de tot el col·lectiu i fent públics els informes pertinents.

Demanem que no s’utilitzi políticament el paper de l’Escola i als seus treballadors i treballadores. L’escola ha d’estar al marge d’estratègies polítiques, siguin les que siguin.

Per garantir aquesta independència es fa imprescindible posar en valor la funció pública docent i la seva llibertat de càtedra. També una provisió de llocs de treball que ha de ser objectiva i transparent, cosa que xoca amb el desenvolupament de la LEC.

Entenem que s’ha de deixar treballar als i les docents com sempre ho han fet. El col·lectiu docent ha estat i és un pilar bàsic del sistema educatiu català i no mereix carregar amb acusacions infundades i tendencioses, derivades del moment polític actual.

Els sindicats farem un seguiment dels casos existents i dels que puguin aparèixer i actuarem en conseqüència en la defensa del professorat i el personal docent en general.

És per això que fem una crida a la mobilització dimecres 23 de maig a les 4 subdelgacions del Govern a Barcelona, Girona i Tarragona a les 18:30 i a Lleida a les 19:00 i a les properes convocatòries.

Deixeu l'educació en Pau. Volem educar en llibertat

ASPEPC·SPS CCOO CGT UGT USOC USTEC·STEs (IAC)

22/05/2018 15:49 (2)