La crisi dels refugiats a debat: Entre el dret d’asil i l’acollida (22 de setembre)

refugiats_foto_de_zohra_bensemraLa Fundació Solidaritat UB coorganitzem una taula rodona per analitzar aquesta qüestió, que tindrà lloc el 22 de setembre a les 19h al Parc de les Humanitats i les Ciències Socials de la UB.

L’arribada de refugiats provinents de l’Orient Mitjà, majoritàriament d’origen sirià, és un repte que cal analitzar per poder encarar-lo d’una manera positiva i realista a la vegada. Les diverses iniciatives ciutadanes demostren que hi ha qui està disposat a ajudar des de la societat civil. A conseqüència d’aquesta pressió ciutadana, els governs europeus s’han anat afegint paulatinament a l’onada solidària.

La Universitat de Barcelona no podia ser un mer espectador davant la gravetat dels fets. Per això volem contribuir al debat des del que ens propi: el coneixement. Així, la Fundació Solidaritat UB (conjuntament amb la Càtedra Josep Termes, el Parc de les Humanitats i les Ciències Socials de la UB i la col·laboració de diverses entitats socials i universitàries) coorganitzem una taula rodona sobre la qüestió, que tindrà lloc el 22 de setembre a les 19h al Parc de les Humanitats i les Ciències Socials de la UB (c/ del Perú, 52, Barcelona).

En aquest debat, pretenem analitzar des de diverses perspectives com s’ha de gestionar el dret d’asil i l’acollida dels sirians a Europa i als nostres municipis, així com quins són els reptes polítics, jurídics, econòmics i socials als quals caldrà fer front quan arribin els primers refugiats.

Sharing is caring!