​Delegacions solidàries a Guatemala

Primavera d’El Ixcán és una comunitat de població indígena guatemalenca, situada a la zona de la selva de l’Ixcán (al departament del Quiché), supervivent a la guerra, forta i lluitadora, que ​en pocs anys va consolidar-se com una de les comunitats capdavanteres ​a Guatemala ​ tant en qüestions educatives com en infraestructures ​ i es va convertir en un referent internacional d’organització comunitària ​,​ ​ i que e​ n part gràcies a la cooperació internacional, ​ha pogut fer grans av ​enç​ ​ ​os sobretot educatius i sanitaris.

USTEC.STEs (IAC) ​, ​ sindicat ​majoritari a l’ensenyament públic, i Entrepobles ​,​ que és una Associació de Cooperació per al Desenvolupament, es van unir per solidaritzar-s ​’hi​ conjuntament. Entrepobles col·labora amb les CPR “Comunidades de Población en Resistencia” des de finals dels anys 80 ​ ​ i USTEC·STEs (IAC) va tenir contacte amb la comunitat ​gràcies a l’agermanament amb la “Asociación de maestras y maestros de ​ E​ l Ixcán”. Així ​a​ l ​j​ uliol de 1993 van començar les delegacions solidàries ​que van permetre un intercanvi d’experiències i de realitats diferents, adreçades principalment al professorat i professionals de l’educació, però obertes a tothom que ​ hi​ vulgu ​és​ compartir, aportar, aprendre, donar i rebre. També tenim en marxa un projecte educatiu destinat a ​la concessió de beques d’estudis tècnics de graus superiors per als estudiants de Primavera.​

Si voleu conèixer d’aprop aquest projecte solidari i teniu interès a participar en les nostres delegacions aquest proper estiu 201 ​7​ , us convidem a la primera

XERRADA INFORMATIVA ​, ​ que tindrà lloc
DISSABTE ​4 de ​m​arç 11.00h