COMUNICAT EN DEFENSA DELS DETINGUTS ARBITRÀRIAMENT A GIRONA

Al llarg del dia d’ahir es van produïr, a Girona, un seguit de detencions que, segons el que han anat explicant els mitjans de comunicació, es van fer de manera arbitrària, sense ordre judicial, i sense motivacions clares. Entre aquests, a banda de coneguts activistes i estudiants, hi ha la de l’alcalde de Verges i professor de l’Institut de Cassà, Ignasi Sabater, i altres persones vinculades a l’ensenyament del nostre país.

USTEC·STEs denuncia les esmentades accions policials, que hem d’entendre com a actes de repressió indiscriminada a fi de generar un clima de terror entre la ciutadania de les comarques de Girona en un context d’imminents mobilitzacions contra els judicis a polítics i activistes cívics.

El nostre sindicat, en tant que representant del professorat, se solidaritza amb l’Ignasi Sabater i totes aquelles víctimes de la repressió inquisitorial de l’aparell policial i judicial de la monarquia espanyola i anima a participar a la comunitat educativa en aquelles mobilitzacions de protesta i defensa de les llibertats cíviques del conjunt de la societat catalana. Resulta abominable la manera com determinades institucions tracten l’educació catalana i els seus professionals.

USTEC·STEs (IAC), gener del 19.

17/01/2019 09:48 (86)