ustec

CONCENTRACIÓ dilluns 10 de desembre 2/4 de 7 de la tarda p. St. Jaume

Per un país de tots, l'escola en català

Descarregueu-vos el cartell i la pancarta que tenen com a lema "Per un país de tots, l'escola en català"

MANIFEST de Som Escola: html pdf - CRIDA A LA MOBILITZACIÓ se Som Escola html pdf

TOTES LES MANIFESTACIONS-CONCENTRACIONS

INDIGNACIÓ DAVANT LA NOVA AGRESSIÓ DEL MINISTRE WERT AL MODEL D’ESCOLA CATALANA

USTEC·STEs manifesta la seva gran indignació davant les propostes del Sr. Wert. No cal dir que, en uns moments en què les retallades a l’ensenyament públic estan dificultant enormement la tasca en els centres, afegir-hi noves mesures, totalment irracionals, que distorsionin encara més la tasca educativa, és d’una greu irresponsabilitat.

El ministre Wert pretén desmantellar el sistema educatiu català i la immersió lingüística, en proposar que la llengua catalana, en lloc de ser la llengua vehicular d’aprenentatge, sigui una assignatura de “quarta categoria” de la qual ni tan sols sigui obligatori avaluar l’alumnat.

USTEC·STEs defensa, i ha defensat sempre, el model d’immersió lingüística que durant més de 30 anys ha obtingut un èxit total, tant pel que fa a l’aprenentatge de la llengua (tant catalana com castellana), com per ser una eina imprescindible per a la igualtat d’oportunitats i la inclusió social. Desmantellar aquest model implica, doncs, no solament un atac a la llengua catalana, sinó un atac a la igualtat d’oportunitats per a tot l’alumnat.

USTEC·STEs s’afegeix, també, al clam en contra d’aquesta proposta de llei que hi ha en tot el món educatiu, tant de Catalunya com de la resta de l’Estat, ja que és una proposta que augmenta la mercantilització i aprofundeix en la privatització de l’ensenyament públic, alhora que s’estan retallant, de manera desmesurada, els pressupostos de l’educació pública.

USTEC·STEs fa una crida a tota la comunitat educativa a participar en totes les mobilitzacions per aturar aquesta llei, per aturar les retallades, la privatització de l’educació i, evidentment, per la defensa del nostre model d’escola catalana, al qual no pensem renunciar.

Somescola.cat es mobilitza en defensa de l'escola catalana

05-12-2012

Ampliar...

Somescola.cat convoca la ciutadania de Catalunya a una jornada de protesta contra l'avantprojecte de la LOMCE, i en defensa del model d'escola catalana en llengua i continguts, per al proper 10 de desembre, coincidint amb la commemoració del Dia Mundial dels Drets Humans. La concentració, amb el lema: "Per un país de tots, l'escola en català", serà a 2/4 de 7 de la tarda a la plaça Sant Jaume de Barcelona.

Així mateix, Somescola.cat insta tots els centres docents a penjar en un lloc visible la pancarta i els cartells amb el lema "Per un país de tots, l'escola en català" i a fer un breu acte reivindicatiu amb tota la comunitat educativa el mateix dilluns, 10 de desembre, a la sortida de l'escola.

Podeu consultar amb les respectives seus territorials de les entitats que conformen Somescola.cat si paral·lelament a la convocatòria de Barcelona, n'hi haurà més en d'altres viles i ciutats catalanes. Dilluns al matí, actualitzarem el llistat al web de somescola.

El grup promotor de SOMESCOLA.cat està format per les entitats següents:
Agrupació Escola Catalana (AEC), Associació d'Amics de la Bressola, Associació de Mestres
Rosa Sensat, Associació Diomira, Centre UNESCO de Catalunya – Unescocat, Centre
Internacional Escarré per a les minories ètniques i les nacions (CIEMEN), Consell de la
Joventut de Barcelona, Consell Nacional de la Joventut, Coordinadora d'Associacions per la
Llengua Catalana (CAL), Federació d'Associacions de Pares i Mares d'Alumnes de Catalunya
(FAPAC), Federació d'Associacions de Pares d'Alumnes d'Ensenyament Secundari de
Catalunya (FAPAES), Federació Catalana d'Associacions i Clubs UNESCO (FCACU),
Federació d'Organitzacions per la Llengua, Federació d'Ensenyament CCOO de Catalunya,
Federació d'Ensenyament USOC, Federació Moviments Renovació Pedagògica de Catalunya,
FETE – UGT, Fundació Escola Cristiana de Catalunya, Institució Escola CIC, Institut d'Estudis
Catalans (IEC), Intersindical – CSC, La Bressola, Minyons Escoltes i Guies de Catalunya,
Òmnium Cultural, PEN Català, Plataforma de Professors de Català de Secundària, Plataforma
pel Dret Decidir (PDD), Plataforma per la Llengua, Tallers per la Llengua, Taula per la Infància i
l'Adolescència a Catalunya (TIAC), UGT de Catalunya, USTEC - STES, Xarxa d'Entitats
Cíviques i Culturals dels Països Catalans, Xarxa d'Escoles Associades a la UNESCO.

Somescola:

"Aquesta llei ens retorna a un passat predemocràtic"

Els portaveus de Somescola han comparegut avui en roda de premsa per criticar que l'esborrany de llei porta la política educativa a un retorn d'un passat predemocràtic.És a dir: el control doctrinal de l'educació, la recentralització del sistema, la minorització de les llengües no castellanes, amb especial malvolença contra l'escola catalana i els programes d'immersió lingüística que han representat un dels millors èxits del nostre sistema educatiu en els darrers 30 anys. Les entitats han cridat el país a mobilitzar-se en defensa de l'escola en català.

Somescola ha afegit que el text és un atemptat a la llengua, a la cohesió social i a la promoció d'igualtat d'oportunitats que han presidit l'escola catalana. En aquest sentit ha afegit que la gravetat del moment és màxima perquè mai ens havien proposat que esborréssim 35 anys d'escola democràtica catalana i, per tant, ha exigit al Govern la màxima contundència en la defensa d'un patrimoni pedagògic que hem construït entre tots. Així mateix Somescola ha cridat a tots els centres escolars i educatius de Catalunya a un pronunciament unànim i a l'oportuna mobilitzacuió de tota la societat catalana en defensa de la nostra escola.

lomce.pdf

09/01/2019 13:27 (9)