12-12-19: XERRADA: Compètencies Bàsiques i involució educativa

El proper dijous 12 de desembre, el SIEC (Seminari Ítaca d’Educació Crística) ha organitzat una xerrada per reflexionar sobre les competències bàsiques a càrrec de Nico Hirtt. Us animem a totes i a tots a assistir-hi!

Nico Hirtt és professor, sindicalista, investigador, professor associat de Ciències Físiques en física i matemàtiques a Brabant Való (Bèlgica), membre fundador i responsable d’estudis a “l’Aped” (crida a una escola democràtica), autor de nombrosos articles i llibres sobre l’escola. Des del 2015 és professor retirat.

23/X/19: Jornades “DEFENSEM! Converses amb activistes pels drets humans a Amèrica Llatina”

Aquest dimecres 23 d’octubre, a les 19h, a la seu de La Fede (C/ de les Tàpies, 1-3, Barcelona),  hi haurà la presentació del programa de les Jornades DEFENSEM! que tindran lloc entre el 4 i el 8 de novembre de 2019. Aquestes consistiran en cinc dies de debats, tallers i reflexions sobre la protecció de les persones defensores de drets humans a Amèrica Llatina.

Si voleu tenir-ne més informació, cliqueu aquí.

16/11/19: II TROBADA VERS LES ESCOLES FEMINISTES

El proper dissabte 16 de novembre de 2019, de 10 a 19h,  se celebrarà la Segona trobada vers les escoles feministes, una proposta educativa que busca la transformació social, l’emancipació de les persones i tornar a posar la vida al centre des de i per a l’escola pública. En aquesta  trobada es volen debatre i repensar metodologies, continguts, objectius i tot allò que afecta a l’educació pública a partir d’una perspectiva feminista, ecologista, antiracista, anticapacitista, en definitiva, des d’una perspectiva veritablement transformadora.

La trobada tindrà lloc a l’Escola Pegaso de Barcelona (c/Dublín, 5).

Per a consultar el programa de la jornada clica aquí.

Per a inscriure’t a la Trobada, clica al següent enllaç: http://www.escolesfeministes.org/inscripcio/

19 d’octubre 2019: MANIFESTACIÓ EN CONTRA DE LA “LLEI ARAGONÈS”

El Projecte de Llei de Contractes de Serveis a les Persones -més conegut com a Llei Aragonès- és una mesura impulsada per ERC que obre la porta a una de les més grans externalitzacions de la majoria de serveis educatius, sanitaris, socials i d’altres.

Aquesta llei estableix un marc jurídic idoni perquè siguin les empreses privades qui gestionin i prestin els serveis públics vinculats directament a garantir drets fonamentals. En aquest projecte de llei hi trobem, també, la llista dels serveis públics susceptibles a ser externalitzats. Quan la veieu us adonareu que cap dels serveis públics que encara ens queden se n’escapa.

Aquest projecte de llei obra la porta, per tant, a arrabassar-nos brutalment els drets universals dels quals podem gaudir a través dels serveis públics com són la sanitat i l’educació.

L’única manera de garantir els nostres drets és que la gestió dels serveis públics sigui pública directa  i democràtica.

És per això que és tant important que la societat civil en bloc ens unim per defensar el que és nostre, el que és de tots i totes!

Si vols més informació sobre la Plataforma Aturem la Llei Aragonès i/o el projecte de llei de Contractes de Serveis a les Persones, fes clic aquí.

16 d’octubre 2019: MANIFESTACIÓ EN DEFENSA DEL SISTEMA PÚBLIC DE PENSIONS

El proper 16 d’octubre a les 11h del matí, la Coordinadora Estatal per la Defensa del Sistema Públic de PensionsCOESPE- organitza una manifestació en defensa les Pensions Públiques a Madrid.

La manifestació tindrà el punt de partida a la plaça de la Porta del Sol. Hi participaran persones pensionistes arribades d’arreu del territori amb l’objectiu de reclamar unes pensions públiques i dignes.

Aquesta manifestació es dirigirà al Congrés dels Diputats per tal de presentar al registre, la taula reivindicativa que la Coordinadora Estatal per la Defensa del Sistema Públic de les Pensions –COESPE reclama des dels seus inicis.

PROJECTE CIUTATS DEFENSORES DELS DRETS HUMANS

El dissabte 5 d’octubre, va tenir lloc la inauguració  de la IX edició del projecte Ciutats Defensores dels Drets Humans.  Aquest projecte es va iniciar el dia 4 d’octubre. Es duran a terme activitats a diferents localitats fins el dimecres 16 d’octubre. A continuació, us n’adjuntem l’enllaç amb tota la programació per tal que pugueu consultar-la amb detall.

II FESTIVAL DE MAREES I MOVIMENTS SOCIALS

Dissabte 5 d’octubre hi va haver el II Festival de Marees i Moviments Socials. A continuació, us deixem un petit recull gràfic d’algunes de les activitats, xerrades i debats que van dur-se a terme durant aquesta jornada.

Xerrada/Debat a la Carpa d’educació

Carpa de Marea TV