Dijous 16/09/21: Inauguració de l’exposició ACTIVISTES PER LA VIDA (Tarragona)

El proper  dijous, 16 de setembre, a les 19h (Tinglado 2 del Moll de Costa del Port de Tarragona), Entrepobles Tarragona inaugura l’exposició «ACTIVISTES PER LA VIDA» del fotoperiodista Gervasio Sánchez.

La mostra, que documenta la situació de defensors i defensores de la naturalesa i dels drets humans i socials a Guatemala i Hondures.

Aquesta exposició fotogràfica, acompanyada de petits audiovisuals, i d’un llibre fotogràfic mostra les cares i les veus de desenes d’ “activistes per la vida” a l’Amèrica Central (Hondures i Guatemala) que lluiten col·lectivament en els seus territoris davant de poderosos interessos amb l’objectiu de protegir els rius, boscos i muntanyes que sostenen el cicle de la vida no només de les seves comunitats, sinó també de tota la humanitat. Són dones i homes que s’enfronten a les amenaces de mort permanents de governants corruptes, empresaris depredadors i pistolers sense escrúpols.

Reportatge fotogràfic realitzat a Hondures i Guatemala, dos dels països més rics de la planeta en béns naturals, pero que l’avidesa per l’extracció de les seves riqueses sembla condemnar a les seves poblacions a viure en les societats més desiguals i violentes. A la vegada, centenars de comunitats indígenes i camperoles que defensen els seus territoris enfront de poderosos interessos i aconsegueixen en molts casos protegir-los. La vida s’expressa a través d’aquestes persones i comunitats diverses i amenaçades que, contra tot pronòstic,  arrisquen la vida intentant tractant de convertir en oxigen socialment respirable l’atmosfera tòxica de l’extractivisme.

Entrepobles, durant més de trenta anys, hem acompanyat aquests col·lectius a Guatemala i Hondures, i a les persones que en formen part, i visibilitzat les seves experiències, aprenentatges i lluites, enxarxant-los amb les xarxes i col·lectius catalans i europeus. Aquesta exposició i el bon fer del fotoperiodista Gervasio Sánchez esperem que ens permeti apropar aquestes realitats a la ciutadania tarragonina.

L’exposició es podrà visitar des del 16 de setembre de 2021 al 9 de gener de 2022 al Tinglado 2 del Moll de Costa del Port de Tarragona.
Els horaris del Tinglado 2:
De dimarts a dissabte de 10 h a 13 h i de 17 h a 20 h
A partir d’octubre: de dimarts a dissabte de 10 h a 13 h i de 16 h a 19 h
Diumenges i festius d’11 h a 14 h

Diumenge 19/09/21: CONCENTRACIÓ “AMPLIACIONS, NO”

Organitzacions de l’àmbit social, veïnal, ecologista, de la pagesia i econòmic convoquem al conjunt de la ciutadania a una concentració unitària autoritzada en protesta per la decisió dels Governs català i espanyol per ampliar l’aeroport de Barcelona – el Prat,  amb l’objectiu d’aturar aquest projecte abans del 30 de setembre, termini límit que s’ha fixat el Consell de Ministres per aprovar-lo.

Fem una crida a la mobilització massiva de la població per denunciar l’opacitat i l’arbitrarietat amb les quals els dos governs s’estan pronunciant sobre una inversió de 1.700 milions d’euros que hipotecarà el nostre futur, sense cap projecte presentat públicament i amb total absència de justificació tècnica, social, ambiental, econòmica i financera.

El diumenge 19 de setembre, a les 12h (c/ Tarragona, entre pl. Espanya i pl. Països Catalans -BCN-), omplim els carrers per a denunciar els impactes que tindrà aquest projecte. Impactes que els governs implicats i gran part dels partits i mitjans de comunicació volen amagar amb un debat reduccionista sobre l’estany de la Ricarda.

Ens sumem també a les concentracions que es faran el mateix dia 19 de setembre en contra de les ampliacions dels aeroports de Palma i Madrid. Alçarem una mateixa veu per dir ben clar i alt:

Ampliacions d’aeroports, NO!
Defensem el clima, la salut i la vida!

#MenysAvionsMésVida

(Text extret del web http://www.ampliacionsno.cat/)

Podeu consultar totes les convocatòries aquí.

En aquest enllaç hi trobareu el manifest

5/09/2021: CONCENTRACIÓ PER A LA REFORMA DEL REGLAMENT D’ESTRANGERIA

Diverses informacions indiquen que el Ministeri de l’Interior ha decidit frenar el reial decret que promovia el Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions pel qual es reformava el Reglament d’Estrangeria, adaptant-lo a les necessitats que presenta la població extutelada que ja es troba al nostre país i que ha estat beneficiària de la protecció de l’administració sent menors d’edat.

El govern fa més d’un any es va comprometre a la reforma del Reglament d’Estrangeria amb l’objectiu de facilitar a infants i adolescents que han migrat sols i soles la seva transició a la vida adulta.

La reforma es trobava pendent del Dictamen del Consell d’Estat i de la posterior aprovació pel Consell de Ministres el passat 24 d’agost. Mentrestant, cada dia que passa té conseqüències nefastes en la vida d’aquestes persones joves que desitgen estudiar o treballar i no se’ls permet amb l’actual legislació.

Aquesta reforma del Reglament és una resposta de justícia social a la situació d’exclusió a què són abocats milers de joves sense suport familiar i social.

Per a tot això, volem traslladar i instar el Consell d’Estat i al Govern d’Espanya la proposta de la presa en consideració i aprovació urgent en el Consell de Ministres el més aviat possible, del Decret de reforma del Reglament d’Estrangeria promogut pel Ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions. Demanem que la mesura es faci efectiva des del mateix dia de la seva aprovació i publicació, per a afavorir la inclusió d’aquestes persones joves a Espanya.

Exigim la suspensió immediata i definitiva de les expulsions de persones menors d’edat migrants no acompanyades

Per tal de denunciar la greu situació amb què es troben aquestes persones i pressionar el govern espanyol perquè tiri endavant aquesta reforma, el proper diumenge 5 de setembre, a Barcelona, tindrà lloc una concentració:

19h-  Seu UE (Passeig de Gràcia /Provença)
19,30h- Delegació del govern espanyol (Mallorca amb Roger de Llúria)

Per humanitat, per equitat, per justícia, #ReformaReglamentEstrangeriaJA!!

Us animem a participar-hi i a adherir-vos al manifest:

20J: Dia internacional de les persones refugiades

📢Aquest #20J sortim al carrer de nou en diferents punts de Catalunya‼️

➡️ Perquè en el 70è aniversari de l’aprovació de l’Estatut del Refugiat…

👉🏽Seguim sense ser refugi;

👉🏽Seguim sent causa i còmplices dels desplaçaments forçats;

👉🏽Sortim a exigir #VolemSerRefugi #20JLlibertatdeMoviment ‼️

📢Per la llibertat de moviment per les persones refugiades i migrants, t’esperem pel matí a:

🔹 Balaguer

📍 L’Estació de tren

🕑 13 hores

📍Plaça del Morter

🔹 Cubelles

📍 Passeig Marítim

🔹 Girona

📍Plaça del Mercadal

🔹 Premià de Mar

📍 Plaça de la Foneria

🔹 Reus

📍Plaça del Mercadal

🔹 Rubí

📍Pere Esmendia

🔹 Ripollet

🕦 11 hores micro obert

🕕 12 hores

📍Rambla Sant Jordi, 63 (placeta davant)

🔹 Sant Celoni

🕚 11 hores

📍Plaça de la Vila

🔹 Tarragona

🕧 12 hores

📍 Rambla nova de Tarragona

Tarda:

🔹 Barcelona

🕕 18 hores

📍 Delegació de govern

(Mallorca-Roger de Llúria)

🔹 L’Espluga de Francolí

🕖 19 hores

📍 Jardí dels Francolins

🔹 Igualada

🕧 18 hores

📍Plaça del Cal Font

#VolemSerRefugi #20JLlibertatdeMoviment

20J: Dia Internacional de les Persones Refugiades

Aquest #20J, sortim al carrer de nou‼️

Perquè en el 70è aniversari de l’aprovació de l’Estatut del Refugiat…

👉🏽Seguim sense ser refugi;
👉🏽Seguim sent causa i còmplices dels desplaçaments forçats;

És per això que, el 20J, reivindicarem de nou la llibertat de moviment per les persones refugiades i migrants i exigirem que #VolemSerRefugi #20JLlibertatdeMoviment

Suma’t a les concentracions que hi haurà arreu de Catalunya!

CARAVANA OBRIM FRONTERES 2021

Aquest any, la caravana se’n va a CANÀRIES, del 16 al 25 de juliol.
per denunciar la vulneració de drets humans, les polítiques migratòries i les causes dels desplaçaments forçats, per defensar el dret a la mobilitat, a una vida i una acollida digna, per teixir xarxes de solidaritat i resistència.

ENLLAÇ AL VÍDEO DE LA SESSIÓ INFORMATIVA:

Per què a les illes Canàries?

Organització i què s’hi farà a les Canàries:

Per INSCRIURE-T’HI, clica aquest enllaç. HI HA TEMPS FINS EL 30 DE MAIG:

Si vols més informació de la Caravana Obrim Fronteres, la pots trobar aquí:

Web:  https://caravanaobrimfronteres.webnode.es/
Facebook: https://www.facebook.com/CaravanaObrimFronteresCatalunya/
Twitter: @CaravanaObrim
Telegram: t.me/caravanaobrimfronteres
Correu electrònic de contacte: caravanaobrimfronterescat@gmail.com

73 ANYS DE NAKBA

Nakba és un terme àrab (en àrab: النكبة, an-Nakba) que significa ‘catàstrofe’ o ‘desastre’, utilitzat per designar a l’èxode del poble palestí (en àrab: الهجرة الفلسطينية, al-hijra al-filasṭiniyya).

El dia de la Nakba  és el dia en el qual els palestins commemoren l’inici de l’èxode (la creació de l’estat d’Israel). Se celebra el 15 de maig i és la data commemorativa més important del calendari palestí, sent commemorat amb protestes i celebracions també en altres llocs fora de Palestina.

Enguany, fa 73 anys que 4 milions de palestins i palestines viuen com a refugiats a Palestina o exiliats en altres països del món. Aquesta vegada, la Nakba tindrà lloc enmig del brutal atac que el poble palestí està rebent aquests dies per part d’Israel.

Molts mitjans de comunicació han parlat d'”enfrontaments entre israelians i palestins” i nosaltres volem dir ben alt que parin d’enganyar-nos. NO SÓN ENFRONTAMENTS. El que les persones palestines estan vivint  és la BRUTAL VIOLÈNCIA per part d’un ESTAT OPRESSOR (Israel) que utilitza el seu poder militar sobre un poble al qual li han usurpat drets humans fonamentals amb el consentiment directe o indirecte dels països de la UE i els EUA.

Com deia Desmond Tutu: “Si ets neutral en situació d’injustícia, has escollit el costat opressor”. Nosaltres tenim molt clar que NO volem ser neutrals en aquesta situació de violència i injustícia i és per això  que,  mentre ens quedi un fil de veu, reclamarem una PALESTINA LLIURE!!

CARAVANA OBRIM FRONTERES 2021

QUÈ ÉS LA CARAVANA OBRIM FRONTERES (COF)?

La Caravana Obrim Fronteres és una xarxa d’activisme que treballa per a sensibilitzar i mobilitzar la societat en la defensa dels drets de les persones en cerca de refugi en la qual la USTEC·STEs (IAC) hi participem.

Es tracta d’una iniciativa d’àmbit estatal i amb visió internacional que està formada per diferents col·lectius i persones que s’organitzen de forma coordinada des d’una perspectiva feminista i antiracista.

L’activitat central de la xarxa és l’organització d’una acció de denúncia itinerant en la qual centenars de persones ens desplacem juntes des de diferents punts de l’Estat i cap a una destinació estratègica amb la finalitat de:

• Denunciar les vulneracions dels drets humans que generen les polítiques migratòries i de tancament de fronteres.
  • Teixir xarxes de solidaritat i suport entre persones i col·lectius arreu del territori estatal i europeu.

CARAVANA 2021

Enguany, la caravana se’n va a CANÀRIES:

• per denunciar la vulneració de drets humans, les polítiques migratòries i les causes dels desplaçaments forçats,
  • per defensar el dret a la mobilitat, a una vida i una acollida digna,
  • per teixir xarxes de solidaritat i resistència.

Compartirem el viatge amb Carovane Migranti i testimonis d’altres espais de frontera i no drets.

📅 Reserva dates❗ Del 16 al 25 de Juliol

Pla inicial:  Benvinguda dissabte, 17 a Gran Canaria. Comiat dissabte, 24 a Tenerife.

Per inscriure-t’hi, clica aquest enllaç:

Anima’t a participar en alguna de les comissions de treball (logística, acciones, comunicació, continguts, legal, cures i coordinació) posant-te en contacte amb nosaltres a través del correu electrònic:  caravanaobrimfronterescat@gmail.com.

💪🏾💪🏾 ET NECESSITEM❗ JUNTES SOM MÉS FORTES❗

Si vols més informació de la Caravana Obrim Fronteres, la pots trobar aquí:

Web:  https://caravanaobrimfronteres.webnode.es/
Facebook: https://www.facebook.com/CaravanaObrimFronteresCatalunya/
Twitter: @CaravanaObrim
Telegram: t.me/caravanaobrimfronteres

9 de MAIG: MANIFESTACIONS EN DEFENSA DEL TERRITORI

LO TERRITORI DIU PROU.
RENOVABLES, SÍ, PERÒ NO AIXÍ!

✅ Perquè volem preservar els nostres espais agraris i naturals
✅ Perquè volem una transició energètica sostenible
❌ Perquè no volem ser l’abocador del país

👉 Demanem la derogació del Decret-Llei 16/2019 de les renovables i la moratòria per a tots els projectes.

Diumenge 9 de maig

TERRES DE L’EBRE