Celebrem els 25 anys de les delegacions solidàries!

Vint-i-cinc són els anys que han transcorregut des d’aquell 20 de febrer de 1993 en què, gràcies a l’associació de solidaritat internacional Entrepobles, la Unió Sindical de Treballadors i Treballadores de l’Ensenyament de Catalunya va agermanar-se a Guatemala amb l’Associació de mestres de l’Ixcan (AMI).

En efecte, 410 persones d’arreu del món vam participar a la «Primera  visita por tierra a las Comunidades de Población en Resistencia (CPR) de la Sierra y del Ixcán». Entrepobles va organitzar-ne la delegació catalana. A la seva crida a formar part d’aquesta comissió de verificació de la població civil que vivia la repressió de l’exèrcit de Guatemala, van respondre diferents entitats, una d’elles va ser USTEC-CATAC. Actualment, USTEC·STEs (IAC).

Des de llavors, ens hi dediquem i un petit equip d’aquests dos col·lectius –Entrepobles i USTEC– col·labora en la preparació de gent que viurà a l’altre continent la realitat comunitària i la història passada i present de resistència com a pobles. Cal destacar dues qüestions:

– l’agraïment a tot allò après anteriorment a països com ara El Salvador, i l’agraïment als mètodes formatius heretats d’organitzacions com ara les Brigades Internacionals de Pau, i

– el fet que, en algunes edicions, hem compartit aquesta formació amb altres col·lectius de solidaritat internacional (amb Colòmbia, Equador, Nicaragua, Paraguai, Perú…).

Aniversari! La celebració serà a un barri i a una escola pública que funcionen una mica com les CPR: no hi ha indiferència davant les injustícies i… sí hi ha dignitat i resistència.

Volem celebrar aquesta amistat que ha perviscut durant més de 25 anys, i mantenir encesa la flama per continuar amb les tasques i les relacions solidàries.

Sharing is caring!