Xerrades informatives Delegacions solidàries a Guatemala 2019

USTEC·STEs (IAC) és un sindicat que dóna suport a diverses iniciatives i propostes de solidaritat i d’educació emancipadora, tant a Catalunya com al món. D’una manera especial, a determinades comunitats de Guatemala i de El Salvador.
Aquesta col·laboració ens permet aprofundir en el coneixement de la seva realitat social i política. En aquest marc, us presentem l’experiència de les Delegacions Solidàries, amb l’ànim de donar-la a conèixer i de prendre consciència de les dificultats i les condicions en què treballen molts dels col·lectius que malden per la defensa dels drets socials de les seves comunitats.

“Primavera del Ixcán” és una comunitat indígena guatemalenca, situada a la zona de la selva del “Ixcán” (al departament del “Quiché”), poblada per supervivents del conflicte armat intern i la seva descendència. “Primavera” prové de les “Comunidades de Población en Resistencia del Ixcán”, s’autogoverna de manera comunitària des dels temps de la guerra i, en pocs anys, va consolidar-se com una de les comunitats capdavanteres de Guatemala. I es va convertir en un referent internacional.

De fet, en part gràcies a la cooperació internacional, va poder fer grans avenços en educació, sanitat, infraestructures…

Pel que fa a les Delegacions Solidàries, USTEC·STEs (IAC) i Entrepobles, que és una associació de cooperació internacional solidària, es van unir per a solidaritzar-s’hi.

D’aquesta manera, el 10 de juliol de 1993 van començar les Delegacions, les quals van donar lloc a un intercanvi d’experiències i de realitats diferents, adreçades principalment al professorat i professionals de l’educació, però obertes a tothom que vulgui compartir, aportar, aprendre, donar i rebre.

Ja al febrer de 1993 USTEC s’havia agermanat amb l’“Asociación de maestros y maestras del Ixcán”(AMI). A més, el sindicat hi col·labora amb l’aportació econòmica del “0.7 i +”, que va destinada en bona part a la concessió de beques d’estudi de grau superior per al jovent de “Primavera”.
Confirmeu la vostra assistència a l’adreça -e.:
Us hi esperem!!

Sharing is caring!