USTEC·STEs (IAC) ENS SUMEM A LES MOBILITZACIONS DE LA SETMANA PERL’EMERGÈNCIA CLIMÀTICA

Amb motiu de la Cimera pel Clima que tindrà lloc el proper dilluns 23 de setembre a la seu de l’ONU de Nova York, diferents organitzacions juvenils, ambientals i col·lectius de la societat civil hem convocat una setmana de mobilitzacions arreu del món per tal de combatre l’Emergència Climàtica en la qual ens trobem. Aquesta setmana serà del divendres 20 al divendres 27 de setembre,

El Canvi Climàtic és l’alteració del clima i les temperatures de la terra que afecta els ecosistemes que ha estat provocat principalment per l’acció humana, com per exemple, fent un ús desmesurat de combustibles fòssils, com el carbó i el gas, a gran escala. A la situació actual, ens hi referim amb el terme d’Emergència Climàtica ja que, a dia d’avui, segons l’últim informe del Grup Intergovernamental d’Experts sobre el Canvi Climàtic (IPCC): comptem amb tan sols 11 anys per reduir en un 50% les emissions de gasos d’efecte hivernacle i evitar que aquesta crisi sigui irreversible.

Per això, cada dia compta!

Amb aquesta setmana de mobilitzacions, es pretén, per tant, exigir justícia ambiental i intergeneracional, un futur digne per a les noves generacions, i pressionar pressionar els dirigents polítics, especialment els governs, perquè actuïn amb responsabilitat i urgència enfront de la crisi climàtica.

Totes aquestes mobilitzacions culminaran amb una vaga estudiantil i de consum el divendres 27 de setembreAquest mateix dia, hi ha convocades concentracions a les portes dels llocs de treball i manifestacions a diferents llocs del territori.

A Catalunya, aquestes mobilitzacions estan coordinades per una vintena d’organitzacions, entre elles Fridays for Future, moviment internacional d’estudiants de secundària que reclamen accions reals dels governs per tal d’aturar l’escalfament global i revertir tant com es pugui el canvi climàtic.

Des de la USTEC-STEs (IAC), donem tot el nostre suport a les diferents mobilitzacions que tindran lloc durant aquesta setmana i us cridem a participar-hi.

Ens en podeu fer arribar fotografies a: movisocials@sindicat.net i/o compartir-les a les xarxes socials amb els hashtags següents:

#USTECxEmergènciaClimàtica
#EmergènciaClimàtica27S
#teachersforfuturecat

Durant aquesta setmana us proposem que:

• Doneu suport als i a les estudiants que es mobilitzaran i faran vaga aquella setmana.
  • Realitzeu activitats (murals, escrits, dibuixos, jocs, recerca, debats, xerrades…) relacionades amb el canvi climàtic, l’emergència climàtica i la importància de tenir cura del planeta amb l’alumnat. Podeu fer-ne un recull gràfic i alguna de les fotografies que pugui ser compartida ens la podeu enviar a movisocials@sindicat.net o la podeu etiquetar amb els hashtags anteriors.

Les persones del col·lectiu de Teachers for Future en proposen unes quantes. Podeu consultar-les aquí.

• Convideu les companyes i companys de Fridays for Future a fer xerrades als vostres centres. Els ho podeu demanar, al llarg del curs, a través d’aquest correu: fridaysforfuture.bcn@gmail.com
  • Feu una CONCENTRACIÓ a les portes del vostre centre, el divendres 27 de setembre al migdia. Des de la plataforma organitzativa s’ha acordat fer aquestes concentracions a tots els llocs de treball per tal de fer una acció conjunta arreu del territori com un crit col·lectiu per l’Emergència Climàtica.
  • Participeu a les MANIFESTACIONS que tindran lloc el divendres 27 de setembre:

Tarragona: 18h- a la Plaça Imperial Tàrraco
Lleida: 17,30h- Al Riu Segre, entre el Pont Vell i la Passarel·la
Girona: 18h- a la Plaça del Vi
Barcelona: 18h- Jardinets de Gràcia.
Si voleu consultar altres mobilitzacions, activitats, etc. que es duran a terme durant aquesta setmana, ho podeu consultar aquí:
www.emergenciaclimatica.net

Perquè aturar el Canvi Climàtic és cosa de tots i totes i  una bona educació en la sostenibilitat i l’ecologisme és imprescindible per aconseguir-ho!

#USTECxEmergènciaClimàtica
#EmergènciaClimàtica27S