AVUI, 30 DE GENER, DIA DE LA NO VIOLÈNCIA I LA PAU (DENIP)

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (DENIP), iniciat l’any 1964, és un dia assenyalat a escoles de tot el món. En aquesta jornada es promou i defensa una formació permanent en i per a l’harmonia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no violència i la pau. És el 30 de gener (o dies més propers), en commemoració a l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

USTEC·STEs(IAC) formem part dela campanya Desmilitaritzem l’educació, formada per més de vuitanta entitats l’objectiu de la qual és denunciar la creixent presència de l’exèrcit i armes en espais educatius, tant formals com informals i no formals.  Per aquest motiu, manifestem, any rere any, el nostre desacord en la progressiva militarització de determinats espais públics així com dels espais educatius.

Per això,  avui, 30 de gener, dia de la No-violència i la Pau, creiem absolutament imprescindible denunciar la promoció que  @governcat_ Generalitat, Ajuntaments i diferents Fires com la @Fira_Barcelona fan del militarisme com a “sortida laboral” #Desmilitaritzem @saloensenyament @desmilitaritzem https://t.co/1dKqXGjvCY.

Denunciem també  que els cossos policials, com @mossos, continuen realitzant tallers a escoles i instituts amb les seves armes, fomentant així la cultura de la por i securitització de la societat.

És per això que, mentre ens quedi un fil de veu, seguirem dient que LES ARMES NO EDUQUEN, LES ARMES MATEN.

VOLEM UNA EDUCACIÓ EN I PER A LA PAU!

Sharing is caring!