21 i 22 de febrer: XVII EDICIÓ DEL SEMINARI PENSAMENT PER LA PAU

El 21 i 22 de febrer tindrà lloc la XVII edició del Seminari Pensament per la Pau de la Unipau, aquest any dedicat a Pau i pensament decolonial. Deconstruir el discurs contra l’altre.

Farem una anàlisi del racisme latent a la nostra societat a través d’activistes racialitzades i expertes en la problemàtica que l’han viscut en primera persona i que la combaten en el seu dia a dia, practicant formes d’emancipació col·lectiva des de la narrativa decolonial.

Divendres tindrà lloc l’obertura del seminari, on comptarem amb la presència de Cayetano Fernandez –militant antiracista a l’organització Kale Amenge–, qui ens vindrà a parlar de l’antigitanisme d’Estat des de la veu del col·lectiu romanès Kale Amenge.

Dissabte començarem parlant de la discriminació estructural amb Susan Kalunge –afrofeminista, activista i membre del Consell de SOS Racisme– i Daniela Ortiz de Zeballos –artista multidisciplinar–. A continuació, Lucia Mbomío –reportera de televisió, columnista i escriptora– i Moha Gerehou –periodista de eldiario.es i activista contra el racisme– ens parlaran sobre com combatre el discurs de l’odi des del periodisme  i l’activisme.

• LLOC: Casa de Cultura, a Sant Cugat
  • DATES I HORARI: divendres tarda de 19h a 21h; dissabte matí de 9.30h a 14h

L’entrada és lliure i oberta a tothom!
Inscripcions (gratuïtes) aquí.

Divendres 21 de febrer
19h: Antigitanisme d’estat i autonomia política Romaní. Tensions, reptes i desafiaments de l’antirracisme polític
– Cayetano Fernandez, Militant antiracista a l’organització romaní Kale Amenge. Investigador del Centre d’Estudis Socials de la Universitat de Coimbra

Dissabte 22 de febrer
9.30h: Discriminació estructural:  Societat i lleis que oprimeixen
– Susan Kalunge, Afrofeminista, activista i membre del Consell de SOS Racisme.
– Daniela Ortiz de Zeballos, artista multidisciplinar

11.30h: Com combatre el discurs de l’odi des del periodisme i l’activisme
– Lucia Mbomío, reportera de televisió, columnista i escriptora.
– Moha Gerehou, periodista de eldiario.es i activista contra el racisme.

13.30h. Clausura

*********************************************************************************************

SOBRE ELS COL·LECTIUS PARTICIPANTS

Kale Amenge és una organització romaní independent que, des d’una perspectiva decolonial, pretén contribuir a l’emancipació col·lectiva de poble Roma. Mitjançant la producció de coneixement crític i la confrontació de narratives i pràctiques racistes, la incipient organització farà la seva aportació per posar en crisi els mecanismes de dominació estructural racista que sustenten la discriminació del nostre poble. Kale Amenge és formada per persones Roma amb una formació interdisciplinària i una trajectòria de militància i activisme en diferents moviments socials així com en l’ampli espectre de l’esquerra l’Estat espanyol. Tot això fa que una de les intencions fonamentals de l’organització sigui la creació d’un nou activisme romanò, donant suport fraternalment als seus actuals representants, sense generar fallides dins de l’associacionisme Romà.

SOS Racisme és una entitat formada per persones que defensen els Drets Humans des de l’acció antiracista. Treballen per eradicar la discriminació racista i xenòfoba en totes les seves manifestacions i tots els àmbits de la societat, atenent a les persones, canviant consciències i incidint políticament. L’organització va néixer el 1989 de la implicació de la ciutadania en la lluita per la igualtat de drets i oportunitats de totes les persones que formen la societat. I des d’aleshores considerem aquest un factor indispensable per universalitzar el concepte de ciutadania. El col·lectiu és independent -no lligat a cap partit polític, sindicat o administració-, democràtic -es regeix per les decisions de l’assemblea de socis i sòcies i pels òrgans de direcció que aquesta escull- i de base -promou l’acció i implicació dels i les activistes i sòcies-.

Sharing is caring!