NEIX L’EIX AMBIENTAL A LLEIDA QUE DEFENSARÀ UNA SORTIDA VERDA A LA CRISI DEL COVID-19

Davant la tragèdia en la qual ens ha submergit la Covid-19, una vintena d’entitats de la societat civil de Ponent han creat l’Eix Ambiental de Lleida per a treballar en comú i defensar una sortida justa i verd a la crisi del coronavirus. Per a aquestes entitats, els esforços per a la recuperació han de passar per posar en el centre la vida i el medi ambient, impulsant la lluita contra la crisi climàtica i la pèrdua de biodiversitat.

L’Eix Ambiental de Lleida de la Coordinadora d’ONGD i altres Moviments Solidaris neix amb la voluntat de promoure la cooperació, la solidaritat i l’acció territorial, valors que s’han demostrat tan essencials davant la dura crisi que estem vivint. Ho conformen entitats diverses, algunes molt recents i unes altres amb més de dues dècades d’experiència, alguna cosa que demostra la vitalitat del moviment pel medi ambient de Lleida.

Molts experts han assenyalat la relació entre la destrucció de la natura i l’expansió de nous patògens, un model insostenible que acaba acarnissant-se amb els més vulnerables, com està demostrant amb cruesa la Covid-19. Per això, des de l’Eix Ambiental de Lleida es reivindicaran polítiques de sortida de la crisi que no oblidin les altres crisis, la climàtica, la contaminació i la de la pèrdua de biodiversitat, i que posin en el centre la vida de les persones i la cura dels ecosistemes que ens envolten.

Sharing is caring!