Dijous 5 de Novembre: CONCENTRACIÓ EN DEFENSA DE LES TREBALLDORES DE LA CULTURA

Demà passat, dijous 5 de novembre de 2020, a les 10h del matí, els sindicats ATECAT, TECNIAT i SMAC! han convocat una concentració davant la seu del Departament de Cultura (La Rambla, 8, Barcelona) o a davant dels ajuntaments de tots els municipis arreu del territori per denunciar la greu situació en què es troben les treballadores de la cultura.

Des d’USTEC·STEs(IAC) us donem tot el nostre suport!

MANIFEST

Les treballadores culturals davant la segona onada
novembre 2020

Com tantes altres treballadores de la resta de sectors, les treballadores culturals estem en una situació totalment crítica. La pandèmia limita extremament la nostra feina, però no és l’únic motiu que ens impedeix treballar: també ho fan les mesures restrictives imposades pels governs.

Moltes de nosaltres estem sense ingressos econòmics des de l’inici de la crisi del coronavirus. Les ajudes de l’administració, insuficients i massa vegades incompatibles, no han arribat a les treballadores i aguditzen encara més l’actual crisi social, així com la destrucció de llocs de treball dins la nostra professió.

S’han fet grans esforços per demostrar que la cultura és segura a nivell sanitari, i en moments de màxima vulnerabilitat i fort aïllament social són imprescindibles els espais d’expressió cultural per garantir el benestar emocional de les persones del nostre país. Ara més que mai, la cultura és un bé essencial.

Per aquest motiu, reclamem de manera urgent :

1. Ajudes directes per a totes les treballadores de la cultura que ens permetin viure dignament. És el moment d’establir una renda bàsica universal per a totes les persones del país.

2. Pagament íntegre per part de la Generalitat de totes les actuacions cancel·lades o ajornades arran de les mesures restrictives que s’han imposat i que s’imposin en un futur.

3. Que es posi immediatament en funcionament la taula de treball
interdepartamental de les treballadores de la cultura aprovada pel Parlament . Aquest ha de ser l’espai on consensuar amb els sindicats culturals noves ajudes i mesures i futurs plans de recuperació cultural, i ha de ser l’espai de treball col·lectiu que acabi amb la precarietat endèmica de les treballadores culturals.

Us animem a totes les treballadores culturals a seguir manifestant-vos!!

Sindicats impulsors:
ATECAT (Associació de Tècnics de l’Espectacle de Catalunya)
TECNICAT (Sindicat de Tècnics)
SMAC! (Sindicat de Músics Activistes de Catalunya)

Sharing is caring!