5-6 FEBRER: VIII MARXA PER LA DIGNITAT

El  6 de febrer del 2014,  va tenir lloc la Tragèdia del Tarajal .  Aquesta va suposar la mort de 15 persones originàries de l’Àfrica subsahariana i procedents del Marroc a la platja d’El Tarajal .

Les víctimes formaven part d’un grup d’entre 200 i 300 persones que volien arribar nedant a les costes espanyoles, quan un operatiu de 56 agents de la Guàrdia Civil els va disparar 145 pilotes de goma i cinc pots de fum d’ocultació.

Les 23 persones que van arribar a la platja de Ceuta van ser rebutjades i entregades a les forces marroquines, que els reclamaven.

La implicació dels agents en la mort d’aquestes persones està en mans de la justícia. El jutjat d’instrucció número 6 e Ceuta va imputar pels delictes d’homicidi imprudent i lesions a 16 agents, entre els quals hi havia un capità, un tinent i un sargent. El cas es va arxivar l’octubre del 2015 per ordre de la jutgessa María del Carmen Serván, que va dir que res apuntava a un ús inadequat del material. Les ONG Coordinadora de Barrios, CEAR i DESC van presentar un recurs demanant una investigació més exhaustiva. El gener del 2017, tres anys després dels fets, l’Audiència de Ceuta va ordenar la reobertura de la investigació perquè algunes de les diligències acordades no havien estat practicades, en particular les que corresponien al Marroc.

És per això que, un any més,  continuem demanat JUSTÍCIA!

Els dies  5 i 6 de febrer del 2021, es duran  a terme diferents accions sota el lema: “Davant les polítiques de mort: MEMÒRIA, VIDA I DRETS”.

Si formes part d’una associació, col·lectiu o organització i vols recolzar la VIII MARXA PER LA DIGNITAT, pots adherir-t’hi aquí:

Desmuntem aquesta Europa Fortalesa! No oblidem!

Sharing is caring!