Dijous 16/09/21: Inauguració de l’exposició ACTIVISTES PER LA VIDA (Tarragona)

El proper  dijous, 16 de setembre, a les 19h (Tinglado 2 del Moll de Costa del Port de Tarragona), Entrepobles Tarragona inaugura l’exposició «ACTIVISTES PER LA VIDA» del fotoperiodista Gervasio Sánchez.

La mostra, que documenta la situació de defensors i defensores de la naturalesa i dels drets humans i socials a Guatemala i Hondures.

Aquesta exposició fotogràfica, acompanyada de petits audiovisuals, i d’un llibre fotogràfic mostra les cares i les veus de desenes d’ “activistes per la vida” a l’Amèrica Central (Hondures i Guatemala) que lluiten col·lectivament en els seus territoris davant de poderosos interessos amb l’objectiu de protegir els rius, boscos i muntanyes que sostenen el cicle de la vida no només de les seves comunitats, sinó també de tota la humanitat. Són dones i homes que s’enfronten a les amenaces de mort permanents de governants corruptes, empresaris depredadors i pistolers sense escrúpols.

Reportatge fotogràfic realitzat a Hondures i Guatemala, dos dels països més rics de la planeta en béns naturals, pero que l’avidesa per l’extracció de les seves riqueses sembla condemnar a les seves poblacions a viure en les societats més desiguals i violentes. A la vegada, centenars de comunitats indígenes i camperoles que defensen els seus territoris enfront de poderosos interessos i aconsegueixen en molts casos protegir-los. La vida s’expressa a través d’aquestes persones i comunitats diverses i amenaçades que, contra tot pronòstic,  arrisquen la vida intentant tractant de convertir en oxigen socialment respirable l’atmosfera tòxica de l’extractivisme.

Entrepobles, durant més de trenta anys, hem acompanyat aquests col·lectius a Guatemala i Hondures, i a les persones que en formen part, i visibilitzat les seves experiències, aprenentatges i lluites, enxarxant-los amb les xarxes i col·lectius catalans i europeus. Aquesta exposició i el bon fer del fotoperiodista Gervasio Sánchez esperem que ens permeti apropar aquestes realitats a la ciutadania tarragonina.

L’exposició es podrà visitar des del 16 de setembre de 2021 al 9 de gener de 2022 al Tinglado 2 del Moll de Costa del Port de Tarragona.
Els horaris del Tinglado 2:
De dimarts a dissabte de 10 h a 13 h i de 17 h a 20 h
A partir d’octubre: de dimarts a dissabte de 10 h a 13 h i de 16 h a 19 h