FP

Professorat i sindicats s’uneixen contra la reforma de la Formació Professional

• El Departament d’Educació va publicar el 24 d’abril la RESOLUCIÓ EDU/1076/2019 que modifica i dualitza els currículums de Formació Professional que afectarà a professorat i alumnat el curs vinent

• La reforma que no ha estat consensuada ni publicada amb marge de temps es veu com un risc i una amenaça per la qualitat de la formació de l’alumnat

Un col·lectiu de professorat de formació professional ha creat una plataforma que es va reunir divendres passat amb els sindicats de docents i d’estudiants amb un objectiu comú: aturar aquesta reforma de la formació professional. A la reunió, on hi van assistir representants de la Plataforma Defensem l’FP i dels sindicats USTEC-STEs, CCOO, ASPEPC-SPS, UGT, CGT, I-CSC, Front d’estudiants i SEPC , es van debatre diferents qüestions sobre aquesta resolució i sobretot es van estudiar totes les línies de treball viables que es podien dur a terme per totes les organitzacions.

El professorat i els seus representants, així com els sindicats d’estudiants, estan en desacord amb molts aspectes d’aquesta resolució: la reducció d’hores lectives que suposa una pèrdua en qualitat i quantitat de la formació inicial de l’alumnat, el fet que no s’hagi consultat amb el professorat el contingut ni la distribució del nou currículum, la poca transparència del procés, el temps insuficient per donar resposta organitzativa i de contingut al nou currículum, la pèrdua de capacitat organitzativa i d’adaptació dels instituts a la realitat social i empresarial del seu entorn en eliminar les hores de lliure disposició, l’augment de la burocratització de les tasques del professorat i la possible pèrdua de llocs de treball entre d’altres.

Per tots aquests motius van acordar intentar aturar aquesta resolució de modificació curricular per diferents mitjans. Intentar tenir una reunió amb la Direcció General de FP i la Direcció General de Professorat, presentar el manifest i demanar l’aturada de la resolució a la propera mesa sectorial convocada el proper dimarts 28 de maig i fer concentració davant del Departament d'Educació mentre es desenvolupa,  presentar de forma conjunta el manifest a totes les juntes de personal dels diferents serveis territorials, al Consorci d'Educació de Barcelona i als consells comarcals, intentar ampliar el grup de treball implicant a les famílies i a les direccions dels centres i portar-ho al MUCE (Marc Unitari de la Comunitat Educativa) i al CEC (Consell Escolar de Catalunya) son algunes de les propostes inicials que van sorgir de la primera reunió.

Els assistents s’han emplaçat aquesta mateixa setmana per valorar la incidència de les actuacions i seguir treballant per aturar aquesta reforma.

Plataforma Defensem l’FP

La plataforma Defensem l’FP sorgeix del descontent d’una part del de professorat. Va començar a gestar-se entre un grup de telegram de professorat d’informàtica amb més de 400 docents i un grup de docents de l’Institut Esteve Terrades de Cornellà del Llobregat. Van redactar un manifest amb 10 punts clau, explicant els motius pels quals s’havia d’aturar aquesta resolució, van fer el seu grup propi de telegram per comunicar-se i han escollit un portaveu.

Tanmateix, fa uns dies van iniciar una recollida de signatures per adherir-se al manifest, de les que ja porten 1000; xifra considerable tenint en compte el poc temps, que només es pot signar si ets docent (tens correu xtec) i que el col·lectiu de professorat de FP supera per poc els 6000 docents a tota Catalunya. Es van posar en contacte amb tots els sindicats representatius dels docents i dels estudiants de Catalunya per demanar el seu suport al manifest i van organitzar la primera trobada esmentada anteriorment. Tenen la ferma intenció de mantenir unides totes les forces sindicals en aquest tema i de fer una assemblea plenària amb el màxim nombre de docents i tots els sindicats.

Enllaç a la recollida de signatures: bit.ly/manifestfp

Enllaç al canal de telegram: t.me/manifestfp