FP

Comunicat urgent d’USTEC-STES (IAC): Demanem l’accés immediat del professorat PTFP al cos de professors de secundària

Davant la situació de crispació creada per la LOMLOE segons la qual el professorat PTFP podrà accedir al Cos de Secundària sense aclarir quan, com i si tot el professorat hi podrà accedir, volem comunicar:

1. USTEC-STEs (IAC), segons contemplen els nostres estatuts, apostem pel cos únic de docents, amb els requisits d’ingrés concrets per a cada nivell educatiu i, si s’escau, per cada especialitat.

2. USTEC-STEs (IAC), atenent l’anterior, va presentar i defensar l’esmena a l’esborrany de la nova Llei en el qual es va exigir l’accés del professorat PTFP al subgrup A1 de la funció pública, la qual cosa sembla que finalment serà així. Per tant, USTEC-STEs (IAC) ha aconseguit que, a la espera de la corresponent regulació, el professorat PTFP tingui opcions a accedir al cos de professorat de ensenyaments de secundària.

3. USTEC-STEs (IAC) ha demanat des del primer moment l’accés de tot el professorat PTFP al subgrup A1. Malauradament, el govern espanyol, suposadament d’esquerres i progressista, no ha deixat clar si tots i totes els docents d’aquest col·lectiu podran accedir al Cos de PS. Estem a l’espera de la norma que ho ha de fer possible.

4. USTEC-STEs (IAC) com a sindicat majoritari a l’ensenyament públic a Catalunya, i amb els STEs majoritaris a tot el país, ha defensat, defensa i defensarà els drets de tots els docents sense excepció. Això implica que lluitem perquè cap PTFP perdi els seus drets i que tots ells passin al Cos de professorat d’ensenyaments secundaris en tant no es creï, si s’escau, un cos propi de professorat d’FP com a pas previ al COS ÚNIC DE DOCENTS, tal i com s’hauria d’haver fet des d’un primer moment.

Per tant, exigim que el govern espanyol garanteixi els drets de tot el professorat PTFP i que els més de 32.000 docents d’aquest col·lectiu sense excepció accedeixi immediatament al Cos de PS.

Malauradament, tot i ésser l’únic sindicat, conjuntament amb els STEs, que des d’un primer moment hem lluitat per fer possible l’accés dels PTFP al cos PS, estem patint el neguit de part d’un grup de persones sense identificar les quals difonen per les xarxes escrits en contra de l’accés del 35-40% dels seus companys i companyes al subgrup A1 de la funció pública i ens acusen com a entitats sindicals que som, especialment als STEs, de dificultar el seu accés al cos de secundària. Aquests escrits presenten argumentacions errades, interessades i, en la nostra opinió, en contra dels seus propis interessos. És a dir, en contra dels interessos de tot el col·lectiu, creant un ambient de crispació absurd i equívoc.

La solució i la immediatesa de l’accés dels PTFP al cos PS  està en mans del govern espanyol. És una qüestió únicament i exclusiva de voluntat política, de la voluntat del govern de l’Estat.

USTEC-STEs (IAC) defensa, com ja hem dit, l’accés directe i immediat del col·lectiu PTFP al cos PS i de ben segur, que si tots anéssim a una, ja ho tindríem o, si més no, poc faltaria. Un interès comú per gaudir-lo interessa de la unió i de l’esforç de tot el col·lectiu.

USTEC-STEs (IAC), 19 de maig de 2021

Comunicat del 17 de març de 2021:Comunicat Intersindical en defensa de la Formació Professional Inicial de Catalunya