Comunicat

El Departament es presenta un altre cop a la mesa sectorial amb les mans buides: sense propostes ni voluntat negociadora

La “nova” proposta de negociació que ens ha fet arribar l’administració evidencia la manca de voluntat per apropar postures i deixa palès que no inclourà cap mesura als pressupostos del 2023 que reverteixi les retallades. Retallades que van ser implantades fa més de deu anys i que perpetuen la situació de precarietat laboral del col·lectiu docent.

En aquesta mesa, des del nostre sindicat hem reclamat novament totes les propostes de la plataforma reivindicativa. Especialment, aquelles que han de tenir una plasmació en el pressupost que actualment està negociant el Govern —que assumeixen la majoria de grups parlamentaris que poden donar-li suport en la llei de pressupostos—, i aquelles que no tenen cap cost i només requereixen voluntat de l’administració.

USTEC·STEs creiem imprescindible, per arribar a qualsevol acord, que el Departament reconegui l’esforç del professorat amb mesures que millorin les condicions laborals, tant a nivell econòmic com de càrrega laboral. Per això hem reivindicat de nou: el retorn del primer estadi als 6 anys, mesura essencial en un context d’inflació i pèrdua dràstica de poder adquisitiu; un pacte d’estabilitat que garanteixi la continuïtat de tot el personal interí; el retorn de la reducció de 2 h lectives per al personal major de 55 anys; l’equiparació salarial de tot el cos PTFP, i la negociació del calendari dels cursos vinents, entre d’altres.

Davant l’immobilisme del Departament, USTEC·STEs cridem a tot el personal a convocar assemblees de treballadors i treballadores als centres educatius i a participar activament, des de cada territori, en la concentració d’aquest dijous 17 de novembre a la tarda!

USTEC·STEs

Dilluns 14 de novembre de 2022