Vaga

25 i 26 de gener, una vaga per seguir avançant! Negociació amb el Departament: passes endavant però encara insuficients en la recuperació de drets laborals i en la millora de l’educació.

Comunicat USTEC·STEs

25 i 26 de gener, una vaga per seguir avançant!

Després d’unes negociacions encallades durant el primer trimestre, la convocatòria de vaga impulsada per USTEC•STEs (IAC) el passat 22 de desembre, a la que s’han anat sumant altres organitzacions sindicals, que convergeix amb la vaga de sanitat, ha fet moure posicions al Departament d’educació.

A la mesa sectorial del dijous 19 de gener, l’Administració ha fet una proposta encaminada a la recuperació del primer estadi als sis anys (amb el reconeixement administratiu a dotze i divuit anys) i l’equiparació salarial del professorat de formació professional, però amb manca de concreció: sense definir el calendari de retorn del deute, ni garantir que l’equiparació serà plena per a tot el col·lectiu.

Durant la reunió, el Departament s’ha centrat a exposar les limitacions econòmiques amb què es troba derivades d’un pressupost manifestament insuficient, però no ha volgut valorar tampoc reivindicacions que no tenen cap cost econòmic i són importants per al col·lectiu.

USTEC·STEs (IAC) hem fet una valoració positiva de la proposta, però hem posat sobre la taula que encara falten elements molt rellevants de la plataforma reivindicativa impulsada el darrer curs per tal de signar un acord. Després de més d’un any de mobilitzacions històriques, considerem de mínims no mantenir cap retallada el curs vinent (com és la reducció de dues hores lectives per als majors de 55 anys), un calendari negociat i no imposat, blindant el juliol com a mes per a la formació, i garantir que el procés d’estabilització no suposarà acomiadaments de docents ni del personal laboral.

Alhora, creiem necessari continuar avançant en la negociació d’altres reivindicacions essencials en clau de política educativa, com ara l’increment de dotacions de totes les categories del personal laboral per garantir una veritable escola inclusiva, la reducció de ràtios o el blindatge de la immersió lingüística.

De manera unitària, els sindicats presents a la mesa ens hem mostrat flexibles en les propostes per afavorir un possible acord. Ara per ara, el Departament rebutja valorar la nostra posició i entrar a negociar l’oferta de la part social.

USTEC·STEs (IAC) entenem que ara la responsabilitat de donar resposta a les nostres propostes i la decisió de continuar amb la negociació és a les mans de l’Administració. Confiem que la convocatòria generalitzada de vaga feta per part de tots els sindicats presents a la mesa sectorial obri un nou escenari de diàleg i de punt de trobada en el marc del comitè de vaga que es constituirà les pròximes hores.

Així doncs, cal tirar endavant la convocatòria de vaga, juntament amb Sanitat, per defensar uns serveis públics amb recursos, és a dir, de qualitat. Tenim la certesa que amb la mobilització podem recuperar aquelles condicions laborals que ens van robar a partir de 2010 i assolir nous guanys.

Cridem a tothom a la vaga el 25 i 26 de gener. Seguim endavant!

#VagaEducació

#VagaServeisPúblics