USTEC·STEs (IAC) amb el professorat de Sant Adrià de Besòs, contra l’escalada d’agressions físiques, verbals i amenaces patides als centres

El passat 8 de maig ens vam concentrar a la plaça de la Vila de Sant Adrià del Besòs per donar suport al professorat en contra de les violències a l’aula. La concentració sorgia arran de la I Assemblea de treballadors i treballadores dels centres públics celebrada a Sant Adrià el 25 d’abril, on també vam assistir com a sindicat. Allà es va manifestar que les violències al centre són cada vegada més freqüents.

És clar que necessitem protocols eficaços i dotar les aules amb més recursos humans i materials per abordar realitats cada cop més complexes. La pandèmia ens va ensenyar que amb menys alumnes a l’aula millora la convivència i la qualitat educativa i cal aprofitar-ho. Necessitem una aposta ferma per abaixar les ràtios, obrint més places i línies públiques.

Així mateix, cal un desplegament efectiu del decret d’inclusiva i acabar amb l’infrafinançament endèmic: més PAE per abordar la diversitat a les aules i un treball en xarxa més regular amb tots els agents educatius

Però per aconseguir protocols clars i eficaços, més recursos i més finançament i així disminuir la violència a les aules, cal visibilitzar la protesta davant la inacció i menysteniment del Departament. Volem una educació de qualitat, que prioritzi el benestar psicosocial i la seguretat de les persones que treballem a l’ensenyament.

El nou govern i la nova conselleria d’Educació han de saber que si no protegeixen el personal, seguirem sortint al carrer. Millorar les condicions laborals del personal educatiu és millorar les condicions d’aprenentatge de l’alumnat: més mans i menys alumnes per aula!

concentracio 8m sant adria2

concentracio 8m sant adria1

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes