Comunicat

Vaga

USTEC·STEs (IAC) donem suport a la vaga convocada aquest 23 de maig per la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic del País Valencià.

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic del País Valencià ha convocat una vaga educativa demà a tots els nivells no universitaris. Des de fa uns mesos, amb l’entrada al govern de PP i Vox, la política de la conselleria ha estat marcada pel caos organitzatiu, el menysteniment del professorat i de la llengua, les retallades, la instauració del districte únic i l’aturada del pla Edificant. Tot això ha culminat amb la controvertida “Llei de llibertat educativa”.

És per això que la Plataforma, que inclou sindicats de l’ensenyament -entre ells STEPV- , entitats civils i associacions de famílies, ha decidit sortir al carrer per defensar els drets laborals, educatius i lingüístics. En concret, les reivindicacions són en contra de:

• La llei de llibertat educativa: Aquesta llei permetrà a les famílies triar la llengua vehicular de l’educació dels fills, cosa que afectarà negativament el català. Només s’obriran línies en català si hi ha prou demanda i es perpetuarà la situació de llengua minoritzada.

• El districte únic: El nou decret d’admissió d’alumnes elimina el sistema de zones, i intensifica la segregació escolar i afavoreix les escoles concertades en detriment de les públiques. Això augmenta les desigualtats.

• L’aturada del pla Edificant: La retallada del 40% del pressupost del pla Edificant ha paralitzat nombroses actuacions necessàries per millorar les infraestructures educatives.

• Les condicions laborals dels docents: Els docents reclamen una reducció del nombre d’alumnes per grup, augments retributius, reducció d’hores lectives per als majors de cinquanta-cinc anys, eliminació de burocràcia i augment de plantilles.

USTEC·STEs donem suport total a aquesta vaga educativa i animem a tots els membres de la comunitat educativa, famílies i ciutadania a sumar-se a la mobilització per defensar una educació pública de qualitat, inclusiva i respectuosa amb la nostra llengua i cultura. És per això que una representació del sindicat serà demà a València donant suport a la manifestació convocada.