Resum comitè intercentres 22 de maig de 2024

Concurs de canvi de destinació, juliol, majors de 55, TEEI, borsa, consell escolar, tècnics de gestió i plantilles.

RESUM DEL COMITÈ INTERCENTRES

22 de maig de 2024

Al comitè intercentres, el personal laboral d’USTEC·STEs (IAC) vam tractar els següents punts:

• Concurs de canvi de destinació: Continuem sense dates pel concurs de canvi de destinació, tot apunta que es resoldrà el setembre del 2025.
  • Reconeixement del juliol com a mes de formació: No hi ha cap voluntat per millorar el redactat del DOIGC de manera que eviti l’abús de la presencialitat durant el mes de juliol. Queda clar que ningú ha de fer funcions que no li corresponen, però ens deixen soles davant l’abús.
  • Majors de 55 anys: Negativa per a la reducció de dues hores per a les persones majors de 55 anys, condició que ens equipararia als companys docents dels centres.
  • Funcions i horaris de les TEEI: No hi ha acord de modificació del DOIGC, es continua prioritzant la tasca assistencial a l’educativa de les TEEI.
  • Bloc 2 de la borsa: Aviat s’activarà el Bloc 2 a la borsa per al personal que ha aprovat els processos d’oposicions d’estabilització. Aquestes persones rebreu un correu per participar-hi.
  • Obertura extraordinària de borsa: Es preveu que s’obri la borsa per poder modificar dades durant l’estiu.
  • Consell escolar: A partir del curs vinent, les persones que formeu part del consell escolar podreu demanar la recuperació de les hores d’assistència, igual que els companys docents.
  • Tècnics/ques de gestió: La subdirecció de personal docent ha informat que els tècnics i tècniques de gestió podran participar per a un canvi de destinació propi a final de curs. A causa de l’especificitat d’aquest col·lectiu, les possibilitats de mobilitat seran limitades, i s’intentarà que es pugui optar al màxim de jornades completes possibles.
  • Increment de plantilla: El Departament ha anunciat un increment de, tan sols, 158 dotacions de personal laboral per al curs vinent: 39 TIS i TEEI, 103 EEE, 4 FIS i 12 logopedes del CREDA. Seguim en la línia de la poca transparència, no concreten la distribució territorial d’aquests recursos, ni tampoc els criteris de distribució que depenen de la SG d’Inclusiva. Des d’USTEC·STEs (IAC) considerem totalment insuficients aquests increments que no donen solució a les necessitats reals dels centres educatius per poder atendre amb qualitat tot l’alumnat.

Com era d’esperar, tot i que hi ha hagut alguna petita, però insuficient, millora, el Departament continua tancat en banda i no accepta les nostres principals reivindicacions.

És per això, que des d’USTEC·STEs (IAC) continuarem reivindicant la millora de les nostres condicions laborals al nou govern que es constitueixi. Per tant, continuem demanant-vos al col·lectiu la implicació. Entre tots i totes hem d’aconseguir fer-nos visibles, que ens respectin i que ens valorin per dignificar la nostra professió.