Què fer davant les altes temperatures?

Què fer davant les altes temperatures?

Comença a fer més calor i a les aules es comença a notar. Et recordem què cal fer quan les condicions ambientals dels llocs de treball comporten malestar per a les persones treballadores.

La legislació que contempla les condicions de treball a temperatures “extremes” està recollida al Decret 486/1997 de 14 d’abril, del BOE de 23 d’abril de 1997 (art. 7-annex III). S’hi afirma que les condicions ambientals dels llocs de treball no han de comportar incomoditat o molèstia per als treballadors i treballadores, per la qual cosa s’han d’evitar les temperatures i les humitats extremes, els canvis sobtats de temperatura, els corrents d’aire molestos, les olors desagradables, la irradiació excessiva i la radiació solar a través de finestres, llums o envans de vidre. La temperatura en els llocs de treball haurà de ser adequada a l’organisme humà durant el temps de treball, tenint en compte els mètodes de treball aplicats i les pressions físiques imposades als professionals.

En cas que en algun centre s’hi detectin temperatures que sobrepassin els límits, cal actuar de la manera següent:

1- Truqueu al vostre ST i ho comuniqueu a la secció del servei de prevenció de riscos laborals.

2- Ompliu el comunicat de denúncia i l’envieu a la direcció del ST i al/a la cap de la secció del servei de prevenció de riscos laborals.

3- Envieu una còpia al sindicat perquè en tinguem coneixement i les persones delegades de prevenció d’USTEC·STEs (IAC) puguem actuar-hi.

En aquest enllaç enllaç teniu el full informatiu amb les instruccions detallades sobre com recollir les mostres i com procedir.

Teniu més informació sobre Mesures preventives i d’actuació davant les temperatures elevades, i les nostres reivindicacions en aquest enllaç.