USTEC·STEs (IAC) denunciem les incidències del programa Esfer@ davant del Departament d’Educació i animem els claustres dels centres a traslladar també les seves queixes al Departament

Els centres educatius estan experimentant incidències greus a l’hora de generar els butlletins d’avaluació, com ja ha passat en altres cursos. En diversos casos, no s’han pogut lliurar els butlletins a cap dels grups afectats a causa de problemes amb la plataforma Esfer@, gestionada pel Departament d’Educació.

Malgrat les afectacions, el Servei d’Atenció a l’Usuari (SAU) no està podent resoldre aquestes incidències que tot indica que no són una prioritat pel Departament. Això ens deixa sense saber quan podrem generar i lliurar els butlletins a les famílies.

Fins quan haurem d’aguantar aquest menysteniment per la feina que fem el professorat?

El professorat hem d’estar pendents per saber en quin moment la plataforma Esfer@ és operativa per introduir notes i generar actes, amb la dificultat d’haver-nos d’ajustar a un calendari estricte segons les instruccions del Departament. Això també comporta que tant equips directius com tutors i tutores hem de treballar en hores intempestives i dedicar molt temps extra fora de l’horari laboral per comunicar els resultats un per un a les famílies i alumnat. Tot plegat, un despropòsit.

USTEC·STEs hem presentat una queixa formal al Departament per aquesta manca de respecte cap a les famílies, que tenen dret a conèixer els resultats dels seus fills i filles; cap al conjunt de l’alumnat que finalitza l’etapa obligatòria, que ha de realitzar el procediment de matriculació de forma imminent, i cap al professorat, que hem de bregar amb les  deficiències de la plataforma. Així mateix, encoratgem tot el col·lectiu a mostrar la seva disconformitat comunicant-ho al Departament perquè es facin les tasques de millora i manteniment necessàries. Exigim al Departament que dediqui els recursos necessaris per garantir un funcionament òptim de la plataforma.

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes