Gairebé quatre-cents docents denuncien la Generalitat pel “deute” dels sexennis. USTEC·STEs (IAC) donem suport a aquesta demanda col·lectiva

El passat dijous 11 de juliol, la cooperativa d’advocats i advocades Col·lectiu Ronda i la Plataforma Deute Estadis Docents han fet públic un comunicat de premsa on anuncien l’inici del procediment administratiu contra el Departament d’Educació a causa de la retallada del complement salarial del sexenni. Una retallada que va ser aplicada a través de lAcord de govern GOV/29/2012, presidit per l’expresident Artur Mas i de la mà de la consellera d’Educació Irene Rigau.

USTEC·STEs (IAC) volem donar les gràcies per la feina feta a tots i totes les docents que han estat treballant incansablement perquè fos possible, especialment a les persones del grup motor de la plataforma. Com a sindicat hem participat activament en l’organització i hem oferit mans, recursos i coneixement per ajudar a impulsar la iniciativa, un exemple més de la necessitat que els moviments autoorganitzats de base i el sindicalisme combatiu i de classe uneixin esforços per promoure lluites compartides.

Finalment, més de 360 docents s’han inscrit en aquesta demanda col·lectiva amb l’objectiu d’aconseguir el reconeixement del deute i el retorn del nostre salari. Després d’anys de mobilitzacions i negociacions contra un Departament sense voluntat política per arribar a acords per a la reversió total de les retallades, ens veiem abocats a la via judicial per aconseguir allò que és nostre. Paral·lelament, USTEC·STEs (IAC) també hem iniciat la nostra pròpia via judicial per reclamar el salari no percebut.

No hem d’oblidar que la retallada del complement salarial del sexenni és la raó principal per ser actualment a la cua salarial de l’estat espanyol, sent Catalunya la segona comunitat autònoma més cara on viure, amb  una crisi de l’habitatge que ha suposat una pujada del 66% en el lloguer els últims deu anys (pot arribar a suposar un 50-60% del nostre sou), un increment terrible dels preus dels productes bàsics i un augment de preus desproporcionat en les factures dels subministraments.

Perquè ens sobren raons, seguirem lluitant, des de les meses de negociació i des de la mobilització als carrers, per dignificar la nostra tasca docent, que implica, entre altres coses, millorar les condicions salarials de tot el personal educatiu

concentracio 11j