USTEC·STES (IAC) signem l’acord de modificació del nomenclàtor del conveni respecte al personal laboral docent, amb condicions que inclouen tot el personal laboral.

L’acceptació d’una proposta presentada en solitari per USTEC·STEs (IAC), en l’acte de signatura d’aquest acord, representa un pas més en el camí cap a la reclassificació de tot el personal laboral.

Avui, dijous 25 de juliol de 2024, en una convocatòria extraordinària del Comitè Intercentres, s’ha aprovat la modificació del nomenclàtor del VI Conveni Col·lectiu Únic del Personal Laboral, per al reconeixement i la incorporació de les diferents categories de personal laboral docent.

L’acord reconeix i dona estructura a tot el personal laboral docent del Departament. Sense dubte representa uns beneficis principalment econòmics d’equiparació a les taules retributives amb el funcionariat docent i de reconeixement de complements salarials inclosos els estadis, amb efectes retroactius a 1 de gener de 2024. Això suposa un avenç en la línia de les demandes d’USTEC·STEs (IAC): per la mateixa feina, mateixes condicions laborals i professionals.

Ara bé, també som conscients que encara queda molt per igualar les condicions laborals i professionals d’aquest col·lectiu amb els seus homòlegs funcionaris i, també, amb tota la resta del personal laboral del Departament d’Educació.

Com que la classificació que el Departament ha proposat conforme l’estructura actual marcada pel VI Conveni és del tot obsoleta, USTEC·STEs (IAC) hem condicionat la nostra signatura a un suport per part del Departament d’Educació, l’equiparació a l’EBEP de les categories del personal laboral en la modificació del VI Conveni. Perquè entenem que la reforma del VI Conveni Col·lectiu ha de venir acompanyada per la reestructuració de les categories en els grups i subgrups que marca l’EBEP.

Per tot això, creiem de summa importància el compromís del Departament, o si més no la predisposició, de vetllar dins de les seves possibilitats perquè, una vegada s’entomi la negociació del VII Conveni Col·lectiu, es reclassifiquin les diferents categories professionals segons el que marca l’EBEP i la resta de normativa vigent. Aquesta era una línia vermella per tal que USTEC·STEs (IAC) signéssim aquest acord. Així doncs, hem aconseguit que consti en acta la nostra proposta:

“El Departament valora positivament una classificació de les diferents categories professionals recollides en el VI Conveni conforme l’estructura marcada per l’EBEP, i en aquesta línia, traslladarà al Departament de Funció Pública aquesta proposta.
Al mateix temps, el Departament negociarà, en el seu moment, amb la part sindical la concreció i assignació de les diferents especialitats del personal laboral docent a les noves categories.”

USTEC·STEs (IAC) continuarem lluitant per la millora de les condicions laborals i la reclassificació de tot el personal laboral del Departament d’Educació.

#AmbFermesapelPersonaLaboral