Congrés

USTEC•STEs (IAC) hem anunciat la celebració del congrés nacional els dies 22, 23 i 24 de novembre

USTEC·STEs (IAC) hem anunciat la celebració del congrés nacional els dies 22, 23 i 24 de novembre.

Sota el lema «Sindicalisme, educació i democràcia», USTEC·STEs (IAC) hem convocat el congrés nacional que se celebrarà els dies 22, 23 i 24 de novembre al barri de Sant Cosme al Prat del Llobregat.

El passat dijous 19 de setembre, vam donar a conèixer les 3 ponències, d’organització, de la dona i marc, que seran debatudes les pròximes setmanes a les diferents assemblees territorials, on l’afiliació podrà presentar les esmenes que consideri oportunes.

A aquest procés participatiu hi són cridats 7.277 afiliats i afiliades que, a la vegada, hauran d’elegir els 211 delegats i delegades que participaran en el congrés. Allà s’hi debatran, de forma definitiva, les ponències que marcaran les línies polítiques que guiaran el sindicat els quatre anys vinents.

Som conscients del moment polític de canvi i volem fer més robusta la nostra organització. En aquest sentit, la portaveu nacional del sindicat, Iolanda Segura, ha assegurat que “el congrés nacional servirà per cohesionar encara més el sindicat i serà l’avantsala de noves mobilitzacions si el Departament d’Educació i Formació Professional no pren mesures urgents per dignificar la professió i l’escola pública”.

Segura va fer aquestes declaracions a Barcelona, acompanyada de tots els portaveus territorials de l’organització en el marc de la presentació del cartell d’aquest XII Congrés, que és obra de la il·lustradora i tatuadora Sit Cantallops.

L’artista va explicar que normalment treballa conceptes a través d’objectes costumistes i que “en aquesta ocasió he triat com a element principal per fer aquest cartell la cadira, la típica de color verd oliva que totis teníem a classe, i l’he feta servir com a eix central, en representació del format classe, professorat i alumnat, les hores que hi hem passat, aprenent, debatent, reunint-nos, dibuixant, pensant…” I ha seguit explicant: “en el cartell, diverses cadires representen els pilars de l’educació, però la cadira encarna també les diferents temàtiques que es parlaran al congrés que, segons la seva disposició i complementació amb altres elements, representarà l’assemblearisme, els drets laborals, dona i feminisme, els moviments socials, etc.”.