USTEC·STEs (IAC) aconseguim el compromís del Departament d’Educació d’estudiar el complement específic pel personal d’atenció educativa

Avui, en el marc de la jornada de vaga convocada pel PAE (personal d’atenció educativa) del Departament d’Educació, el sindicat USTEC·STEs (IAC) hem obtingut un compromís formal per part del Departament d’Educació d’estudiar l’aplicació d’un complement específic de 473 euros per al personal d’atenció educativa. Aquest compromís serà concretat el proper 30 d’abril al comitè intercentres, on s’espera una resposta clara i definitiva per part de l’administració.

Durant la reunió de negociació celebrada aquest matí amb representants del Departament d’Educació i de Funció Pública, també s’ha adquirit el compromís d’establir un calendari per a la reclassificació professional de les treballadores i treballadors PAE, una reivindicació històrica del col·lectiu.

La portaveu del sindicat, Iolanda Segura, ha valorat molt positivament la jornada de mobilització afirmant que “la vaga ha estat un èxit: hem aconseguit que el Departament es comprometi a donar resposta a dues demandes urgents i justes, i no ens aturarem fins que siguin una realitat. El PAE ha parlat clar, i avui se l’ha escoltat”.

Fins a 500 persones s’han concentrat a les portes del Parlament de Catalunya, coincidint amb la compareixença del personal d’atenció educativa a la comissió d’educació, on s’ha denunciat la situació de discriminació estructural que pateix el col·lectiu.

Les declaracions exposades en la compareixença han anat a càrrec de Raquel García, coordinadora del grup de personal laboral d’USTEC·STEs (IAC), que ha destacat que “no parlem d’un col·lectiu minoritari. Parlem de milers de treballadores que sostenen, dia rere dia, una tasca imprescindible per garantir l’atenció i la inclusió educativa. Però nosaltres, que treballem per la inclusió, sovint ens sentim excloses del reconeixement institucional”.

També ha qüestionat als diputats i diputades: “Fins quan pensen mirar cap a una altra banda? Fins quan acceptaran que el personal especialitzat d’atenció educativa continuï sent tractat com a personal de segona dins la mateixa administració?”

En el marc de la compareixença, s’ha exigit una reclassificació immediata de les categories professionals, que suposaria increments salarials entre 284 i 382 euros mensuals bruts, així com la modificació de la normativa per fer-ho possible abans del 31 de desembre de 2025.

USTEC·STEs (IAC) hem advertit al Departament d’Educació, en el marc de la negociació, que si no es fa un pas endavant i no hi ha un compromís clar al comitè intercentres del proper 30 d’abril, seguirem amb les mobilitzacions.

 

LLEGEIX AQUÍ LA COMPAREIXENÇA A LA COMISSIÓ D’EDUCACIÓ.

 

 

 

Informació sobre l'ús de galetes

Aquest lloc web utilitza galetes pròpies i de tercers amb finalitats estadístiques i perquè tinguis la millor experiència d'usuari/ària. Si continues navegant, estàs donant el teu consentiment per acceptar les esmentades galetes així com la nostra política de galetes